2 Nisan 2015 Perşembe

Termal Su Etkisi

Merhaba millet :) Size yine çok faydasının olacağını düşündüğüm bir yazıyla daha karşınızdayım. Bu yazımda size termal su etkisinden ve kullandığım iki termal su spreyi markasından bahsetmek istiyorum. Termal su, sprey şeklinde karşımıza çıkana dek ben, yaşlı kişilerin gidip bacaklarını dinlendirdiği kaplıcalar vardır ya hani orada karşılaşacağımız bir su havuzundan ibaret sanıyordum :) Çok şükür yaşlanmayı beklemeden kendisiyle tanıştık :) Kim akıl ettiyse Allah bin kere razı olsun diyorum :)

Çok uzun zamandır bloglarda, internet sayfalarında karşılaşıyordum ama açıkçası ön yargılıydım. Alt tarafı su işte ne yani, nasıl rahatlatacak, ayrıca rahatlatsa bile gözle görünür bir faydası yoksa neden bu kadar para vereyim düşüncesine sahiptim ve sürekli almayı erteliyordum. Şu an hatırlamıyorum ama bir sitede kampanya vardı ve La Roche’un o minik 15 ml lik termal suyu indirimdeydi, hadi dedim alayım deneyim. Sonuç? Pişman olmadım, iyi ki denemişim, neden bu kadar geç keşfettim dediğim bir ürün girdi hayatıma.

Şimdi termal suların etkisinden bahsedelim. Birçok özelliği var yaz yaz bitmez ama ben size en önemlileri yazayım hemen. Nemlendirme özelliğine sahipler, fakat nemlendirici bir krem gibi etki beklemek hata olur :) Ferahlatıcı ve yatıştırıcı etkileri var. Yaralara, sinek böcek ısırıklarında rahatlatma etkisine sahipler. Güneş yanıkları ya da değişik hafif yanıklarında sızılarınızı dindirme etkisine sahip, içeriğindeki mineraller cildinizi beslediğinden cilt güzelleştirme konusunda oldukça başarılı, gözenekler konusunda çok belirgin bir etkisi olmasa da ben iyi geldiğini düşünüyorum. Makyajdan önce cilde sıkarak cildi makyaja hazırlar, nem takviyesi yaparak makyajınızın kalıcılığını arttırır, makyaj yaptıktan sonra sıkarak nemli bir görünüş elde edebilirsiniz ve makyajın kusmasını geciktirebilirsiniz. Yalnız burada bir şeye vurgu yapayım. Makyajınızın ömrünü belki bir tık daha uzatır ama sabitleyici olarak düşünmeyin bu ürünü, yoksa hayal kırıklığı yaşarsınız, pişiklerde, kuruluklarda, epilasyon ve tıraş sonrası da kullanabilirsiniz. Bu sebepler böyle devam  eder işte say say bitmez :) En belirgin etkileri bunlardır.


Gelelim benim asıl kullanma amacıma; bende oldum olası bir kızarıklık var, yani ne zaman bir duygu değişimi ya da hava değişimi yaşasam yüzümde kulaklarıma kadar kızaran bir yanma etkisi oluyor. Pancar gibi bir suratım oluyor :( Ne zaman, neden oluyor tam da kestiremiyorum ama çok sık olduğunu söyleyebilirim. Neyse işte bende böyle bir sorun yaşıyorum yıllardır ve meğer bende rosaliac varmış. Cildim aşırı hassas, her şeye tepki verebiliyor, onu rahatlatmak yatıştırmak ne mümkün :( Taa ki bu ürünle karşılaşana kadar… Ahhhh keşke lisedeyken bu ürünle karşılaşsaydım beee :) Ortalarda domates gibi suratla gezmezdim :) Sizde de kızarma sorunu varsa bu spreyi uzaktan yüzünüze sıkın ve ohhh be diyin.

Anında bir rahatlama ve yatıştırma hissi veriyor. Cildinizdeki o batma, kaşıntı, kuruluk, kızarıklık, yanma hissini saniyeler içinde götürüyor. Eskiden çok sık yani günde 5 6 kez bu durumu yaşarken şimdilerde haftada bir iki defa yaşıyorum bu sorunu. İnanın felaket bir his hem içerden hem dışarıdan yanıyorsunuz ve görüntü çok çirkin oluyor. Bu sorunumu tatmin edici seviyede azalttığını söyleyebilirim. Tamamen geçirmese de buna da şükür diyorum. Sadece kızardığımda değil artık her an rahatlamak amacıyla bile günde bir kaç kez kullanıyorum. Özellikle buzdolabına koyarsanız verdiği rahatlama hissi çok daha fazla olur, hele ki siz güneş yanıkları için kullanacaksanız kesinlikle buzdolabında saklayın.

Kızarıklığın dışında başka bir kullanım sebebimde;  sivilcelerim ve siyah noktalarım yüzünden cildimi bazen çok hırpalıyorum, sıkıyorum, kızartıyorum, bir bakıyorum yüzüm dehşet içinde kızarmış şişmiş! İşte öyle durumlarda bu ürünü sıkarak o kızarıklığı hem daha çabuk geçiriyorum hem de verdiğim zararı bir nebze de olsa yatıştırmaya çalışıyorum. Çünkü bu ürün dediğim gibi tedavi edici mineraller içeriyor.

Termal suyu istediğiniz her an kullanabilirsiniz. Uzaktan yüzünüze ya da istediğiniz bölgeye püskürtmeniz yeterli. Saniyeler içinde kuruyor zaten ve gerginlik yapışkanlık gibi en ufak bir rahatsız edici etkisi yok. Ayrıca kokusuz. Ben ne zaman sıksam,yüzümdeki; kurumadan önceki o nemli ıslak görüntüye hayran kalıyorum :)

Ürünün hem küçük hemde büyük boyu mevcut hatta bazı markalarda orta boyu da var. Ben küçük boyunu da büyük boyunu da aldım. Küçük boyunu çantamdan asla çıkarmam, seyahatler için de uygun. Büyük boyu da çok sık kullandığım için evde masamın üstünde durur. Büyük boyunu alalı yaklaşık iki ayı geçti her gün iki üç defa sıkıyorum yani bayağı gidiyor. Büyük boy yani 300 ml olanı 35 TL’ye, orta boy yani 150 ml olanı 25 TL’ye almıştım, büyük boy daha hesaplı tabi ki. Bir de en küçük boyu 50 ml olanı var o da 15 TL. Tabi indirim zamanlarında almanızı tavsiye ederim çok daha uygun oluyor.


Gelelim markalara. Benim bildiğim 3 markanın termal suyu var, La Roche, Avene, Vichy. Genelde okuduğum yorumlara göre en az tercih edilen Vichy. Ben Avene ve La Roche kullandım. Açıkçası çok bariz bir farkını görmedim. Ama şu an elimdeki Avene‘yi bitirdikten sonra tekrar La Roche’a dönücem. Etki olarak aynı gibiler ama La Roche un verdiği nemli görüntü çok daha hoşuma gitti. Benim için La Roche bir tık ötede Avene’den yani ;) La Roche’un şişesini attığım için onu çekemedim üzgünüm. Bu ürün artık benim için hayatımın vazgeçilmezleri arasında;) Umarım siz de dener ve memnun kalırsınız ;)

Bir dahaki güzellik yağmurlarında buluşana kadar kendinize iyi bakın ;)

2 yorum:

  1. Ben denediğim markalar arasında Avene'ciyim sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok fazla farki yok ama bnde la roche cuyum :))

      Sil